De Meermare wordt goed gelezen. Dat kunnen wij vaststellen aan de hand van de statistieken die het digitale systeem ons biedt.

Over het afgelopen kwartaal – de zomer uitgave – hadden we 1252 ‘unieke’ bezoekers/lezers, waarvan 70% nieuwe bezoekers en 30% terugkerende bezoekers. 49% Van de lezers (wij nemen aan over het algemeen de jongere leden) leest de Meermare met hun mobiel, 35% maakt gebruik van een desktop en verrassend genoeg slechts 16% van een tablet.

De statistieken van het afgelopen kwartaal van de zomer uitgave van dit jaar

Wij realiseren ons dat er leden zijn die de Meermare graag nog in gedrukte versie zouden ontvangen en dan nog eens terug kunnen grijpen naar artikelen die zij voor later bewaren. Voor de goede orde: ook in de digitale versie kan dit. Op de website van onze club staat de link naar alle digitale uitgaven van de Meermare.

Regelmatig horen wij: wat doet de redactiecommissie nu eigenlijk? De meeste artikelen worden toch aangeleverd door voorzitters van commissies, clubleden en anderen? Als redactiecommissie stellen wij elke uitgave van tevoren vast welke onderwerpen, gegeven de situatie op dat moment, wij willen brengen. Vanuit de actualiteit of juist als achtergrondinformatie voor de lezers.

Naast de artikelen die wij zelf produceren benaderen wij de desbetreffende leden voor input. En zo nodig moeten wij rappeleren…. om onze deadline te halen. Dan is er natuurlijk ook beeldmateriaal ter illustratie benodigd. Als dat niet meegeleverd wordt zorgen wij zelf voor foto’s of andere illustraties. Vervolgens worden de teksten bewerkt en kunnen we verdergaan met de vormgeving.

Gelukkig weten inmiddels veel leden ons te vinden en krijgen wij met name foto’s van mooie gezichten van de baan of bijzondere situaties toegestuurd.

Om die reden hebben wij besloten om met ingang van deze Meermare bronvermelding bij zowel de tekst als de foto’s te doen.

Blijf dus vooral met plezier de Meermare lezen. Hebt u suggesties? Schroom niet deze te melden via meermare@haarlemmermeerschegolfclub.nl

Terwijl velen van ons met vakantie waren is er op onze club hard gewerkt door heel veel vrijwilligers:

Parkeerterrein

De afgelopen jaren zagen we de belijning va het grote parkeerterrein zo successievelijk vervagen. Afgezien van het gevolg daarvan: steeds minder goed parkeren omdat de chauffeurs niet konden zien hoe het terrein was ingedeeld, zag het er ook niet verzorgd uit. Geen mooi verzorgd entree van onze club!

En nu? Bijna ‘overnight’ zijn er nieuwe lijnen getrokken en ziet het terrein er meteen weer ‘strak’ uit.

Een nieuwe bel

Bij de green van hole 3 Leeghwater hangt een bel om de volgende flight te laten weten dat de green vrij is.

Dit is een scheepsbel afkomstig van de tjalk Johanna Cornelia, gezonken rond 1825 in het toenmalige Spieringmeer (later samen met het Leidse meer samengevoegd tot het Haarlemmermeer) ongeveer ter hoogte van waar nu de afslag van hole 1 Lynden is.

De bel werd in november 2002 geschonken door Jan Smits, lid van onze Golfclub.

In de loop der jaren is meerdere malen al dan niet door vandalen de bel en het ophangsysteem zodanig beschadigd dat hij niet meer te gebruiken was.

Deze zomer heeft een clublid (die niet met name genoemd wil worden) de constructie voor de ophanging van de bel en het geheel volledig vernieuwd, zodat hij weer jaren dienst kan doen.

Chapeau!! En heel veel dank namens ons allemaal.

Nieuwe lockers

In de vorige Meermare is verslag gedaan van de opening van de nieuwe loods. Daarmee was hij natuurlijk nog niet klaar. De lockers moesten er nog in!

Dat betekende allereerst de bestaande lockers uit elkaar halen: jeugdlockers uit de containers, lockers uit de oude loods verplaatsen en als laatste gefaseerd de lockers uit het clubhuis.

De ontmantelde lockers uit het clubhuis

Vervolgens al deze lockers weer in elkaar zetten, waar nodig nieuwe achterwanden op maat maken, op hun plaats zetten (smalle lockers bij smalle en brede bij brede), een nieuw een nummer toekennen en de betreffende leden informeren over de beschikbaarheid van hun locker met bijhorende nummer.

Vrijwilligers die de lockers weer in elkaar zetten

Een gigantische operatie waarbij heel veel vrijwilligers/leden zich dagen-/wekenlang hebben ingezet. Wij zijn hen allen heel dankbaar!!